Egyptian court orders a state-run satellite to stop broadcasting local Al-Jazeera affiliate

bug


We also have more stories about:
(click the phrases to see a list)

Subjects:

Places:

 


CAIRO — Egypt's state news agency reported Wednesday that an administrative court ordered a state-run satellite to implement its order to stop broadcasting the local Al-Jazeera affiliate. State-run NileSat said the court ruling doesn't affect it, however, because it doesn't carry Al-Jazeera Mubasher Misr.

NileSat said the station is broadcast through a French satellite.

The station has broadcast from Qatar, the home base of the network, since last year following another court order demanding it shut down and accusing it of harming Egypt's national security.

On Wednesday, the court said Al-Jazeera Mubasher Misr broadcasts fabricated news to incite violence and is part of an "international conspiracy that aims to divide the nation."

Egypt accuses Al-Jazeera of siding with Islamists ousted from power last year. Al-Jazeera has denied the allegation.

All content copyright ©2014 Daily Journal, a division of Home News Enterprises unless otherwise noted.
All rights reserved. Click here to read our privacy policy.